Tengahari tadi me n the gang (kak Alin n Ecah) decided nak makan Burger King kat KL Sentral..so dkat2 kul 1 cenggitu kitorang pon bergegas le ke LRT...tut tott..tut tootttt...sampai le ke KL Sentral. Sampai di sana we decide trus bli tiket balik ke opis supaya tayah le bratur panjang2 time nk balik nanti sbbnya time tu org tak ramai lg.
So me pon trus ke mesin jual tiket tu..tet..tet..(bunyi mesin tu n duit syiling me). sedang me tekocoh2 nak masukkan duit dlm mesin tu tiba2 satu aso (macik cina) berambut pendek...age around 40++ tanya me 'ada syiling 50 sen tak dengan menunjukkan me syiling 50sen seketulnya pada me..me pon ingat dia nk tukar syiling ngn me..so me pon bagi la dia seketul 2posen n 3 ketul seposen =5posen la.. pastu me nk amik le 5posen seketul dia tu pastu ape tah dia bebel2 kata nk lg 3posen..me ckp le tade.. pastu dia tanya me nk g kemana me ckp le Kerinchi..pastu dia tanya me pesal mesin ni tutup ek...mana la me tau..tanya la org yg keje ctu...me bukan keje citu...
Pastu me tengok dia tak beli2 pon tiket..pastu siap tanya org blakang dia nape mesin tu tutup padahal mesin yg dia nk bli tiket tu dok molek je tak tutup..yg dia sibuk nk amik tau pasal mesin sebelah tu peheinya...me pon maleh nk pk2 sbb me nk cepat...dlm pada me bejalan nk ke BK, me pandang2 lg kat aso tu...aso tu pandang kt me senyum2 cm de wat salah je..pastu dlm perjalanan nk ke BK tu me terpk agaknya aso ni dok menipu org kononnya nk tukar duit bli tiket rupanya nk duit je..bukan nk bli tiket pon...
pastu tgh mkn tu me cite ngn my gang...my gang kata ' camni la..kalau kita blk kang tgk dia still ada kt ctu kita report le kt pakgad' me pon kata ok gak....
alih2 nak balik tu me tgk aso tu stil ada dan menipu org lain yg ada kt ctu...pas dia dpt duit tu dia buat2 bli tiket pastu dia buat2 le jalan ke luar..pastu bila org yg bg duit tadi dh chow dia akan masuk blk n pekene kan org lain lak...me pon ape lagi trus la report kt polis yg jaga tpt tu...pastu me trus le blah naik tren pastu tatau le ape jd ngan aso tu...
ada juga org camni kan... bayangkan kalau sorang dia leh dpt 5posen..kalau 10 org dah RM5..100 org =RM50...kalau 10 hari dah dpt RM500...wahhh pokcik kayooo ..cenggini tayah keje sakit2 pale..dok je kt ctu minta duit ngn org..ni kira pengemis/peminta sedekah berklas sket sbb dressingnya cam ala2 org biasa2 tade compang campingnya...
so kawan2 ..berhati-hati le kalo ada org nk tukar syiling....me kira masih lucky sbb dia tak pakai pukau..kalo tak abes le purse me yg baru beli yg rege lagi mahal dr jumlah duit me yg ada kt dlm tu (heheh riak la plak patut le kene tipu ko cik kiah oiiii)...
itu saje...berhati2 di jln KL...semoga anda selamat sejahtera....wassalam

So me pon trus ke mesin jual tiket tu..tet..tet..(bunyi mesin tu n duit syiling me). sedang me tekocoh2 nak masukkan duit dlm mesin tu tiba2 satu aso (macik cina) berambut pendek...age around 40++ tanya me 'ada syiling 50 sen tak dengan menunjukkan me syiling 50sen seketulnya pada me..me pon ingat dia nk tukar syiling ngn me..so me pon bagi la dia seketul 2posen n 3 ketul seposen =5posen la.. pastu me nk amik le 5posen seketul dia tu pastu ape tah dia bebel2 kata nk lg 3posen..me ckp le tade.. pastu dia tanya me nk g kemana me ckp le Kerinchi..pastu dia tanya me pesal mesin ni tutup ek...mana la me tau..tanya la org yg keje ctu...me bukan keje citu...
Pastu me tengok dia tak beli2 pon tiket..pastu siap tanya org blakang dia nape mesin tu tutup padahal mesin yg dia nk bli tiket tu dok molek je tak tutup..yg dia sibuk nk amik tau pasal mesin sebelah tu peheinya...me pon maleh nk pk2 sbb me nk cepat...dlm pada me bejalan nk ke BK, me pandang2 lg kat aso tu...aso tu pandang kt me senyum2 cm de wat salah je..pastu dlm perjalanan nk ke BK tu me terpk agaknya aso ni dok menipu org kononnya nk tukar duit bli tiket rupanya nk duit je..bukan nk bli tiket pon...
pastu tgh mkn tu me cite ngn my gang...my gang kata ' camni la..kalau kita blk kang tgk dia still ada kt ctu kita report le kt pakgad' me pon kata ok gak....
alih2 nak balik tu me tgk aso tu stil ada dan menipu org lain yg ada kt ctu...pas dia dpt duit tu dia buat2 bli tiket pastu dia buat2 le jalan ke luar..pastu bila org yg bg duit tadi dh chow dia akan masuk blk n pekene kan org lain lak...me pon ape lagi trus la report kt polis yg jaga tpt tu...pastu me trus le blah naik tren pastu tatau le ape jd ngan aso tu...
ada juga org camni kan... bayangkan kalau sorang dia leh dpt 5posen..kalau 10 org dah RM5..100 org =RM50...kalau 10 hari dah dpt RM500...wahhh pokcik kayooo ..cenggini tayah keje sakit2 pale..dok je kt ctu minta duit ngn org..ni kira pengemis/peminta sedekah berklas sket sbb dressingnya cam ala2 org biasa2 tade compang campingnya...
so kawan2 ..berhati-hati le kalo ada org nk tukar syiling....me kira masih lucky sbb dia tak pakai pukau..kalo tak abes le purse me yg baru beli yg rege lagi mahal dr jumlah duit me yg ada kt dlm tu (heheh riak la plak patut le kene tipu ko cik kiah oiiii)...
itu saje...berhati2 di jln KL...semoga anda selamat sejahtera....wassalam


0 comments:
Post a Comment