RSS
Showing posts with label Arts N Crafts. Show all posts
Showing posts with label Arts N Crafts. Show all posts

~ Sempat Juga Siap ~

Alhamdulillah dapat juga menyiapkan tempahan dari Kak Helena dari Kuantan. Harap2 akak suka yea..





~ Crumble Cik Leeza ~


Berminat utk menempah?
Sila mesej...jangan malu2



Me With My New Hobby


This is my latest hobby...actually not quite latest la..hobi ni dah lama ada dlm diri cuma jarang di asah...iaitu...photography...dulu bermain dgn SLR yg pakai filmnya..kamera tu pon dh hilang berkurun lamanya di curi org...

model ku yg setia & sedia beraksi...








Now i got my new gadget ,EOS 1000D , yg baru berumur seminggu++... tak sempat nk pergunakan sepenuhnya lagi..puas hati jugak la ngn hasilnya nk dibandingkan dgn LUMIX ku yg old school tu (jgn merajuk ye Lumix)..dah namanya pon old school n murah sah2 la mutunya kurenggg kannn..



a house for our new pet..mr turtle...

Ada sesapa yg de tips tuk hobi ni tak?Daku ni baru nk berjinak2 semula..ajaran yg cikgu ajar pon dah lupa la..dulu join kelas yg KEMAS anjurkan..free je tapi tu la tak bersungguh2..rugi lak rasanya...



wow!!abang dh tinggi la!!



Ada sesapa tau kedai mana yg jual barangn kamera yg murah2? aku tgh target nk bli telephoto lens tapi regenya mak aiiii..simpanan setahun pon lom tentu dapt bli kot...so will have to do with apa yg ada skang je le...





ada harapan jd arwah ikan2 ni...

Sesapa yg mempunyai hobi yg sama jgn segan silu berkongsi pengalaman dan hasilnya ye...



Felt Crafts For Sale

Mari...MAri...MaRi...Jualan murah!! Jualan Murah sempena pembukaan sulong Gedung niaga OjaCrafts.... Dapatkan segera...jangan malu jangan segan... Pilih jangan tak pilih...



Hair Clips- RM6 (1unit)
RM10 (sepasang)



Bugs Hair Clips



Flower Beads Hair Clips




Flower Alphabet Hair Clips


Key Chain - 1 unit RM5



Taxi Key chain




Mr. Snail Key Chain




Brooch - RM2 - RM5

Red Kebaya Brooch



Paper Clip - RM1-RM2




Book Mark - RM5

Kalerful Tree (cth daun-badannya lain- gambar akan diupload nanti)

Pelbagai barangan lain akan dipasarkan.Nantikan kemunculannya sedikit masa lagi.

Anda mempunyai idea dan design anda sendiri? Dan perlukan seseorang untuk merealisasikan rekaan anda? Sila emel ojacrafts@gmail.com . ( terhad kepada produk yang tersedia ada. Design yg kronik2 tak diterima ...takot tak termampu nk realisasikan lak nanti he he he )

p/s : Harga tidak termasuk pos


Wahhhh Seronoknyaaa....

Heheh seronok sangat sebab berjaya buat baju untuk lappy ku...sian aku tgk sik bogeee jerrr.. sejuk dia... so aku buatkan evening gaun kaler
shocking pink...tade le cantik mana but..puas ati la sebab hasil tangan sendri...so my lovely HuliP...hope u like it...kalo x suka pon nasib le...pedulik ape...heheeh...baju ni diperbuat dari felt, dalamnya taruk sponge..x sempat nk make up...nanti nk touch up sket kasi cun...de sesape berminat nk free tutorial on this?hehehe



Ini lak beg tuk henpon kawanku (Mysara)...she request kaler hitam supaya x nampak kotoran yg melekat (so she said)..tambahkan ladybird kt tepi..itu saje..tapi aku tambahkan sket bunga n ribbon berombak (jgn bgtau die ek)..hehhe..camle dia tatau ...hope she like it...








Battle of the Beads - A Challenge For Myself

Cam gempak je tajuk...actually aku telah mencelen diriku sendri untuk menyiapkan tempahan sulaman manik sebanyak 13 pasang (yg rasmi) dalam masa seminggu dari sekarang...tapi dgn bantuan kakak ku yg sorang tu la..of course...kalau aku sorang mati le tak tekejar....

Asalnya mmg aku tanak time dah tempahan...tapi nak wat camne hati aku ni lembut sgt...tak reti nk menolak..lebih2 lagi pelanggan siap bawak baju, baru tanya ble jahit tak??kesian la plak depe dah siap bawak ke opis dgn harapan aku menerimanya...arini saje aku terima 6 pasang baju..tapi bersyarat...simple n jahit di tangan saje...

Semalam time bungkusan yang di pos all the way from Kuantan..4 pasang baju untuk dijahit...plak tu siap ngan design pilihan diorng..mak aiiiii punya la heavyweight design...kalau simple dimple tu ok la gak dlm masa terdekat ni...ini betul2 mencabar bijik mata yg rabun...pasni kene tukar spek le plak...

Malam ni sempat gak me n sis abiskan 2pasang..design simple gile...coz tuan punya tak kisah design cemana...simple pon tape asal ada jahit manik...


tis one by me- ingat kalau sempat nk tambah 1 line lg




Ini by my sis, ANi...

tis one still in the making



Adakah aku berjaya pada cabaran kali ini???? kita tunggu dan lihat....wish me luck fren....Hopefully Allah bagi kekuatan n kesihatan untuk aku menyiapkan semua tempahan..Amin...



Addicted To Scrapbook


Sekarang ni tgh 'gian' dok menscrapbooking...pasalnya itu hari g try print kt Harvey Norman, coz ada promosi 35sen sekeping 4R (hingga 16 Aug ni je), turn out cun la plak... bila tgk kt laptop agk kureng sket tapi bila print cantekk gitu...so now dok pulun buat byk2..Walaubagaimanapun tidak lah secantik hasil kawan ku Fliffy ini, dimana semua hasilnya mmg cantek bangattt... promo beb (ada diskaun tak?)...





Button Planet

yea yea...button yang aku order fron Button Planet dah sampai ..apa lagi....terus la menjalankan hobi baru...jeng jeng jeng.... (Mutu gambar kurang memuaskan..harap maaf..)





KerasTanganKu

antara hasil tangan ku


Saje nak promo keje tangan aku setiap malam selepas keje...actually tade la setiap malam, cuma bila ada tempahan...now puasa dah nak menjelang tiba lepastu raya pulak so banyak la aku terima tempahan..biasanya tempahan ni di kalangan kawan2 aku je sebab aku x pernah promote pada org or di onlinekan...segan la..sebab tak setanding dgn pro2 yg ada...ini pon mouth to mouth nya iklan (pelanggan aku le yg iklankan pada kawan2nya)...


Hasil keje aku selalunya agak simple je sebab nak buat yg canggih2 aku tak reti n x cukup masa..maklum le blaja sendri jer tgk2 buku n gambar. Tak pernah masuk kelas manjahit pon..teringin juga nk join kelas tapi byk lak kekangan...


Asalnya hanya hobi je..dok jahit kt baju sendri, kat beg ponjot , kt tudung....mula2 berminat tu sbb aku tgk hasil tangan mak aku...mak aku ni mmg suka benda2 seni cam jahit n crafting (nanti aku tunjukkan hobi terbaru mak aku iaitu wat bakul dari surat kabar lama) ...sambung balik camne aku bole berkecimpung ngn jahit manik ni...so one fine day, akak kt opis aku ni (kak Ana) berminat tgk jahitan manik kt baju aku. Bila dia tau aku jahit sendri dia pon berminat la nk menempah....itu la 1st & regular customer aku up till now...Kak Ana la yg telah mempromosikan aku pada org2 kt opis n pada kawannya...


So now tiap kali dia tempah aku kene bagi discount ..aku x kisah..asal dia suka dgn kerja aku. Buat masa ni x silap aku ada 10 lagi baju( yg dah ada pada aku) yang menunggu sentuhan aku....alamak sempat ke siap sblm raya ni...itu x termasuk lagi yg dah tempah aku siap2 walaupun bajunya x siap n ada yg x g tempah pon lagi...nasib baik kakak aku ada untuk menolong..so aku sub kan pada dia separuh...kakak ku ini agak teliti n cerewet so selalu hasilnya agak memuaskan la..


Tu je la aku nk ngomel..kang ngomel panjang2 korang busan lak..nanti aku cite hobi aku yg lain lak ek...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...