Pepagi lagi dh kejang kaki ni dok main ngn clutch...ingatkan keluar awal hari ni dapat la pilih tempat yang strategik utk park.. alih2 jem la pulak...tak pernah2 pukul 6.50 dah jem. Nasib baik masih sempat masuk parking kalau tak jawabnya kene tambat basikal tua kat luar la plak...selamat RM10 ku... boleh buat belanja makan utk seminggu...eh sekarang dgn RM10 boleh tahan seminggu ke? kalau 10-20 tahun lepas boleh la kot. Kalau sekarang jawabnya satu hari pon belum tentu cukup...
Cakap pasal duit ni teringat plak masa kecik2 di sekolah rendah dulu ayah selalu bagi belanja duit poket 30sen je. So bajet seposen guna masa pegi skolah, seposen guna masa rehat dan seposen lagi guna waktu balik sekolah. Masa tu cukup je. Beli mamee seposen dapat 2 paket. La ni jgn harap le nak dapat macam tu lagi Labu.. Fav jajan masa tu kalau tak mamee mesti beli kuih/biskut leper yang bulat sebesar pinggan kaler warna warni. Seposen dapat 2. Pilih la warna apa yg suka. Bila masuk mulut cair2 sket. Tah apa namanya den pon dah lupo. Pegi sekolah jalan kaki je ngan kawan2 seperjuangan. Singgah kedai Pak Aji Sengiring (dah Arwah dah) beli jajan... cukup seronok pegi sekolah time tu.
Tapi la ni anak2 dah makin senang dan mewah. Duit belanja sampai rm4-5. Tu baru sekolah rendah. Kenkadang siap bawa bekal tapi duit belanja tetap dapat. Pegi sekolah dihantar dan di jemput. Cukup bertuah budak2 zaman sekarang...
Apa la daku membebel pepagi buta ni...kene sampok angin jem tadi kot... :) Apa2 pon layaaaannnnnn je la..
Salam


0 comments:
Post a Comment