Bab 1
Narrator : Di sebuah gerai makan di Timur Semenanjung Malaysia duduk le sepasang kekasih campuran Melayu & Cina (lelaki bernama Uda-Cina, yang perempuan bernama Dara - Melayu)sedang nak order makanan, setelah penat berjalan seharian ronda2 town yg tak berapa nak besar sgt tu....
Pelayan : Minum apa cik?
Dara : Tea O Beng satu.
Uda : Tea O Beng tu ape?
Dara : Tea O Beng tu ialah Tea O ais..
Uda : Nape panggil Beng?
Dara : Tah la..dah mmg org sini panggil Beng utk minuman yang berais.
Dengan muka selamba badak jer si Uda pon manjawab....
Uda : Kalau macam tu saya nak Cina beng la satu.
Dara : erkk..cinabeng tu bukan air la sayang...itu ayat pasar....(sambil ketawa bedahak dahak)
Uda : OooO (sambil terkulat kulat)
Bab 2
Narrator : Di sebuah gerai makan di IbuKota Kuala Lumpur, Uda & Dara sedang berkira2 untuk memesan makanan (asik makan je si Uda & Dara ni tade keje lain ke..asal dating je makan...asal makan je dating..dating..makan...dating...makan)...
Pelayan : Minum ape bang?
Uda : Bagi saya limau beng satu..( dengan bangganya mengorder)
Pelayan : limau ape? (!#$%^)
Dara : erkk Limau ais ye...
Dara pon berbisik kepada Udanya "kat KL ni mana guna Beng la sayang...Beng tu kt Kuantan je"...Uda pon menjawab "mana saya tau...awak x bgtau saya pon"
Hampeh Dot Com....

0 comments:
Post a Comment